Korg

Din varukorg är tom

Levering och returnering

Priserna är angivna i danska kronor inkl. mammor. Fraktpriset läggs till varans pris. Du väljer fraktsätt i slutet av betalningsprocessen.

Fraktpriser vid beställning av varor i EVERLAST® NORDICs webbshop:

  • PostNord paketbutik, GLS paketbutik eller GLS leverans till affärsadress: DKK 49,00 - Gratis leverans vid köp över DKK 599,00
  • GLS leverans till hemadress: DKK 49,00
  • PostNord leverans till privat adress: 79,00 DKK

EVERLAST® NORDIC strävar efter att skicka beställningar så snart som möjligt och vi försöker under normala omständigheter att leverera inom 1-3 dagar efter ditt köp, dock kan längre leveranstider upplevas under semesterperioder eller runt helgdagar. Om den olyckliga händelsen skulle inträffa att leveranstiden överstiger 30 dagar kan du annullera din beställning.

Produkten levereras med GLS eller PostNord - allt beroende på ditt val.

Vi levererar till Danmark med undantag för Grönland och Färöarna. Vi levererar till privat- och företagsadresser samt paketombud.

EVERLAST® NORDIC är inte skyldig att leverera varor som är slut i lager.

Vi förbehåller oss rätten att häva köpeavtalet i någon av följande situationer, utan att bli ersättningsskyldiga för skador eller andra kostnader:

  • Din betalningsinformation är inte korrekt eller kan inte verifieras
  • Din beställning görs i syfte att begå bedrägeri etc. eller som ges i samband med ett brott eller annan olaglig verksamhet
  • Ett oavsiktligt fel uppstår på webbplatsen, t.ex. ett betalningsfel eller liknande

Ångerrätt

Ångerrätten gäller endast för privatkonsumenter och du har rätt att frånträda ett avtal inom 30 dagar från den dag då du eller någon annan du valt, annan än transportören, får varorna i fysisk besittning.

Om du har beställt flera varor i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, löper ångerfristen från att du eller en annan person du har valt, förutom transportören, får den sista varan i fysisk besittning.

Om tidsfristen löper ut på en allmän helgdag, lördag, konstitutionsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.

Hur du utövar ångerrätten

Du ändrar dig genom att meddela oss att du ändrar dig. Meddelande om uppsägning skickas per post. E-post till: Info@everlastnordic.dk. Du kan inte avboka genom att vägra ta emot varan eller genom att inte hämta ut den utan att samtidigt meddela dig att du ångrar dig. Om vi får tillbaka dina varor utan att du har meddelat att du har utnyttjat din ångerrätt kommer vi att betrakta returen av varorna som ett utövande av ångerrätten.

Ångerrätten respekteras om du lämnar ett otvetydigt meddelande om att du ångrar köpet innan ångerfristen har löpt ut.

Retur av varan och returkostnader

Om du tar tillbaka köpet av en vara måste du skicka varan till Contrast Company A/S, Rudolfgårdsvej 6A, 8260 Viby J, DK utan onödigt dröjsmål och inom 30 dagar efter anmälan att du vill ångra ditt köp. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varan före utgången av de 30 dagarna.

När du returnerar en vara måste du alltid bifoga vår retursedel i ifyllt skick – retursedeln följde med dina varor när du fick dem. Om retursedeln tappas bort kan du få en ny skickad till dig genom att kontakta vår kundtjänst på info@everlastnordic.dk.

Varor kan inte skickas pr postförskott eller utan distribution.

Du måste själv betala för returen av varorna. Vid användning av den bifogade returetiketten dras 39,00 DKK. från köpet.

Återbetalning av pengarna

Delvis avbeställning: Det gäller inte om du har köpt flera varor i en beställning och du bara ångrar en del av ditt köp. I sådana fall återbetalar vi inte leveranskostnaderna.

Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, kommer du inte att återbetalas den extra kostnaden.

Beloppet kommer att återbetalas utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om att du frånträder avtalet. Vi kan dock hålla inne betalningen tills vi har fått tillbaka varorna.

Vi kommer att försöka göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen. I vilket fall som helst kommer du inte att debiteras några avgifter till följd av återbetalningen.

Testning av produkten och förpackningen

Du ansvarar endast för en ev försämring av varornas värde på grund av annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Du ska normalt undersöka varan på samma sätt som du kan och måste i en butik, men du får inte använda den. Därför får du inte klippa av prislappar, etiketter och liknande. Varan måste returneras i originalförpackning. Om du har använt den på ett sätt som du inte får eller kan i en verksamhet, och vi inte kan sälja den igen, eller inte kan sälja den till fullt pris igen, måste du räkna med att vi drar av värdeminskningen på det belopp du måste ha tillbaka. Om varan inte längre har ett kommersiellt värde återbetalar vi inte köpesumman.

Du bör också se till att varan är säkert inslagen när du returnerar den. Du står själv risken för paketet/varorna tills vi tar emot det. Spara därför postkvittot samt ev spåra och spåra nummer.

Reklamation – Om det är något fel på varan

Om det finns ett fel i en produkt, t.ex. ett material- eller tillverkningsfel, gäller reglerna i den danska köplagen.

Du kan reklamera fel på varan inom 24 månader från leveranstillfället genom att kontakta oss på info@everlastnordic.dk.

Vi ber dig att ge så mycket information som möjligt om vad problemet är. Använd vårt returnota och fyll i ett klagomål i returkoden, och skicka returnotatet till kontrast Company A/S, Rudolfgårdsvej 6A, 8260 Viby J, Danmark.

Om klagomålet är berättigat kommer vi att återbetala dina rimliga fraktkostnader.

Om du inte längre har en retur- och returbeteckning, kontakta vår kundservice på info@everelastnordic.dk. Och få en ny skicka.

Tänk på att varan alltid ska skickas i ordentlig förpackning och få ett kvitto för utskick. Spara postkvitto inkl. information om fraktkostnader och ev spåra och spåra nummer.

Upprättelse

Om vi inte kan komma överens om hanteringen av klagomålet kan du ha: Lägga in ett klagomål till centrumet för klagomål, konkurrens- och konsumentmyndigheten, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk .

Ansvar

EVERLAST® NORDIC ansvarar inte för förseningar eller uteblivna avtal på grund av force majeure. Så länge det finns en force majeure situation, är EVERLAST EVERLAST.®NORDIC undantas från sina skyldigheter.

EVERLAST® NORDICs ansvar för alla anspråk är begränsat till ett belopp som motsvarar priset på den produkt du har köpt.